sâmbătă, 30 august 2014

Cinefil - Zindagi Na Milegi Dobara

Singurele mele amintiri cu filme indiene  de pana la vizionarea de miercuri a filmului Zindagi Na Milegi DobaraYou onlylive once Viata nu iti ofera a doua sansa au fost dominate de haine traditionale, multa muzica si dansuri elaborate, machiaj strident si drame complicate. Ultimul film indian l-am vazut acum multi ani si nu m-am uitat la nici macar unul de la inceput la sfarsit. E necesar sa mai precizez ca nu sunt tocmai genul meu? Nu sunt tocmai genul meu.

Dar, desi m-am asteptat la un film care sa ma plictiseasca, am fost suficient de curioasa ca sa ma asez pe scaun si sa ma uit, pentru prima data in viata, la 2 ore si 30 de minute de film indian. Ce am vazut si ce va recomand si voua sa mergeti sa vedeti, mai ales daca aveti aceeasi impresie proasta despre filmele indiene, au fost o poveste foarte frumoasa si plina de inspiratie despre prietenie si dragoste, imagini superbe din…nu India, ci Spania, sporturi extreme, actori foarte buni, experiente de viata deloc trase de par, cu care, desi e greu sa te identifici, poti sa empatizezi, si am plecat acasa cu multe de pus pe lista cu lucruri pe care as vrea sa le fac macar o data in viata.


Primul lucru pozitiv de remarcat e imaginea deosebit de buna. Nu ma pricep sa va spun in termeni tehnici ce inseamna asta, dar stiu sigur ca fiecare cadru filmat a fost clar, luminous, colorat, in asa fel incat daca ma concentram puteam sa simt briza oceanului si pentru cateva secunde chiar am avut impresia ca sunt in adancul oceanului si ca pot sa ating pestii multicolori din una dintre cele mai frumoase scene ale filmului. Clasicele scene de muzica si dans nu lipsesc, dar sunt mult mai putine decat m-am asteptat si sunt atat de ingenios plasate in cadrul povestii incat aproape ca le simteam nevoia si datorita lor filmul poate sa fie catalogat comedie. Povestea e una despre prietenie si dragoste si, cum m-am asteptat, influenta filmelor vechi indiene asa cum mi le amintesc eu se simte in dramatismul povestii care pare usor desprinsa din basme si mult prea bine pusa la cale de marele destin pe care nu il poti controla, de aceasta data in favoarea ta…sau, intelegeti voi, a lui si a ei, dar in ciuda acestui lucru, are marele merit de a nu fi incredibila.

Daca ar fi sa spun o singura fraza despre film, cel mai potrivit lucru mi se pare ca ar fi: un film plin de inspiratie, foarte asemanator cu actualele comedii romantice de la Hollywood, dar care pastreaza suficient din intelepciunea indiana ca sa ai senzatia ca te uiti, totusi, la altceva, in cel mai bun sens.

Mergeti sa il vedeti, s-ar putea sa nu mai aveti a doua sansa! J

                               Loredana  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu