duminică, 23 martie 2014

Sfat pentru cei cu mașini second-hand

În urmă cu ceva vreme am devenit conducător de Matiz. Și cum producătorul a lăsat loc de îmbunătățiri, punând pe ea doar un singur opțional: aerul condiționat, am decis să-i mai pun eu câte ceva, că doar n-o să conduc o mașină complet nepersonalizată, nu?

Am început să caut accesoriile pe care le voiam eu (în principal sistemul de deschidere hayon din interior) la dezmembrări.  Am zis că e mai ieftin și că nu se merită să bag foarte mulți bani într-o mașină care are ceva vechime, pierzând oricum din valoare. Spre surprinderea mea, erau mai scumpe piesele respective decât sunt în magazin, noi și originale.


Iar majoritatea vând piese de caroserie. Peste tot găseam găseam radiator climă pentru autoturisme. Înțeleg că aerul condiționat este o componentă internă și lumea sparge radiatoarele destul de frecvent, fiind poziționate într-un loc destul de expus, dar chiar așa să nu găsești și alte piese? Era un site, www.radiatoareoradea.ro care avea radiator Iveco Stralis la ofertă. Doar că nu se potrivește pe Matiz și nici nu ajută la sistemul ce-l voiam eu.

Într-un final, am găsit cele 3 componente ale sistemului la 2 magazine și mi-a luat 4 zile să le achiziționez pe toate. Ca un puzzle. Doar că aici trebuie să comanzi piesele și există posibilitatea să-ți fie aduse altele. Dar tot ieși mai bine decât să le cumperi de la dezmembrări. Nu înțeleg exact pe ce criterii stabilesc oamenii prețurile pe vechituri, dar singurii pe care-i pot păcăli sunt oamenii neinformați care nu se documentează înainte.


Așa că dacă vă luați o mașină second-hand și doriți să mai puneți ceva opționale uitate de către cei din fabrică, sau omise intenționat la cererea primului proprietar, vă sugerez să vă uitați mai întâi la prețurile de pe site-ul producătorului pentru că s-ar putea să fiți surprinși. Nu pot să bag mâna în foc că e așa la toate mărcile și aș vrea să cred că nu e așa, dar nu pierdeți decât puțin timp pentru această verificare și economisiți bani.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu