sâmbătă, 9 noiembrie 2013

Vine iarna

Umblă vorba prin târg că ar veni iarna. Unii zic doar că vine, alții care sunt mai avansați tehnologic și mai obișnuiți cu gerurile siberiene zic chiar că ar fi o iarnă memorabilă, cum nu a mai fost în ultima sută de ani.

Rămâne de văzut dacă lumea are dreptate, nu tot ce zboară se mănâncă. Însă un pic de zăpadă nu strică niciodată (mă rog, strică dacă pică vară), mai ales că lumea deja a echipat autoturismele cu anvelope de iarnă, în așteptarea nămeților. Sau în scopul de a evita amenzile aplicate de Poliția Rutieră.

Oricum, să fim serioși acum, cine preferă un Crăciun fără nea? Parcă n-are niciun farmec să vină Moș Crăciun cu scuterul, sau cu ce o circula el când n-are pe ce să tragă sania. Și de ce să ne gândim doar la el? La urma urmei și noi trebuie să ne dăm cu sania, nu doar el. Sau mă rog, cu skiuri sau cu orice. Stațiunile turistice deja au făcut oferte (cred că le au de astă vară, dar acm le-am văzut eu), în așteptarea celor dornici să se bucure de sporturile de iarnă.

Am găsit oferta agenției  Murat Turism, accidental, navigând pe net. Și mi-am dat seamă că există o alternativă de luat în calcul pentru turismul montan de iarnă. O alternativă la stațiunile românești care sunt aglomerate și destul de scumpe. E mai ieftin să mergi la bulgari. Nu pot să zic din experiență cum e în stațiunile respective, însă prețurile de la agenții sunt atractive iar bulgarii mi s-au părut prietenoși. Tind să cred că toate știrile de la televizor cu turiști jefuiți sunt pur și simplu făcături ca să sperie lumea și să ajute turismul românesc. Mă rog, puteți căuta și alte oferte de skiîn Bansko, eu n-am stat să fac o căutare minuțioasă, am dat un exemplu.

Singurul inconvenient major al turismului internațional este timpul necesar. Dacă ai un job care te ține ocupat mai mult, nu prea te poți deplasa în afara țării. Una e să te trezești dimineață, să iei trenul până la Predeal și peste 3 ore să bei vin pe pârtie, știind că seara ai tren înapoi iar a doua zi te poți prezenta la datorie. Și alta e să te duci peste graniță. Nu se compară nici senzația sau nivelul de relaxare, însă trebuie luat în calcul și timpul disponibil pentru deplasare.


Poate anul ăsta dau o fugă la bulgari. Se bagă cineva?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu