miercuri, 20 noiembrie 2013

Black Friday Masini de Spalat Vase

Pe principiul „ca la noi, la nimenea”, am văzut zilele trecute un afiș imens că unul dintre marile magazine de electronice și electrocasnice sărbătorește Black Friday cu o săptămână înainte.

Am pus mâna pe telefon, l-am sunat pe amicul Emil, care mi-a dat vestea minunată că ar fi mai multe magazine care au decalat sărbătoarea. La urma urmei, în calendarul românesc oricum nu există vreo mențiune de Black Friday, așa că fiecare o serbează când vrea siteul lui. Ulterior, am aflat că de fapt cei care vor avea reducerile acum vor avea promoții și pe data de 29, data oficială . Și astfel vor avea loc două sesiuni de prețuri mici, pentru a atrage cât mai mulți clienți.


Ingenios? Da. Corect? Discutabil. Teoretic, dacă poți susține reduceri majore de prețuri pentru perioade mai mari de timp înseamnă că ai un profit mare. Sau că prețurile din perioadele de timp în care nu sunt reduceri sunt mărite nejustificat.

Am văzut pe business24.ro câteva magazine care vor avea reduceri semnificative, în diverse domenii. E bine să existe un astfel de centralizator pentru a ușura treaba cumpărătorului euforic care va căuta oferte fiind presat în tot acest timp de termenul de 24h, dar și de cantitățile limitate ale stocurilor de produse. Am găsit niște oferte de Black Friday pe site-ul Melarox care chiar mi-au atras atenția. Dacă vor fi reduse cu 50-60% cum s-a anunțat, produsele respective sigur își vor găsi clienți.

Ciudat în legătură cu Black Friday, această sărbătoare împrumutată de la americani (ca multe altele, de altfel), este că nu se mediatizează excesiv. Eu toate reclamele pe care le-am văzut erau cu magazine online. Niciun hipermarket, supermarket sau alt magazin fizic (în afară de Domo/Flanco, care au o prezență semnificativă și în mediul online) nu a reușit să facă o reclamă care să ajungă și la mine, un simplu cetățean dornic de cumpărat produse la super-preț.

În SUA vedem în fiecare an la televizor cum magazinele sunt luate cu asalt de către cumpărătorii dornici să prindă un produs la reducere. Și asta se întâmpla în anii trecuți, când nu circulau pe net poze și povestioare înduioșătoare cu cetățeni afectați de criză sau de blocajul acela bugetar, povești în care oamenii plâng în restaurante că nu-și pot permite să plătească o factură de 20$. Și apar apoi americanii cu suflet mare care plătesc din buzunarul lor și apoi plâng cu toții îmbrățișați, cum plângea lumea în platou la Surprize, Surprize.

Poate că de teamă să nu se calce lumea în picioare nu se fac reduceri decât în mediul online. Dar cine știe, mai e puțin până atunci.

Eu vă urez spor la cumpărături.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu