luni, 3 iunie 2013

Sinceritate in publicitate

Dacă tot am scris pe celălalt blog despre publicitate, și reclame anti-fumat, să vadă lumea că Andrei Ciobanu  e împotriva acestui obicei dăunător atât pentru sănătate cât și pentru buzunarele cetățenilor, ca un cetățean responsabil ce sunt, m-am gândit să pun și aici o reclamă primită pe Facebook de la amicul Iuli.

Cu toate că eu sunt fan declarat Pepsi, o să public această reclamă a Coca-Cola, reclamă care ar putea fi o armă cu două tăișuri pentru companie.



Pe de-o parte ar putea atrage clienți, prin sinceritate, prin deschiderea față de public. Este prima companie care folosește o doză de psihologie inversă în publicitatea sa. (poate or mai fi altele, dar nu le știu eu, și cu siguranță nu sunt la acest nivel).

Pe de altă parte, oamenii ar putea înțelege că doar băuturile acestui brand sunt nocive și ar putea migra către alți producători de băuturi. Băuturi care sunt la fel de nesănătoase, indiferent cine le produce. Am văzut acum că devine o modă să pună suc și-n bere. Ca să strice și bunătate de băutură naturală.

Cea de-a treia categorie, în care mă aflu și eu, ar fi consituită din acei oameni care nu sunt influențați de publicitate. Oameni care testează și aleg apoi în funcție de produs, nu de reclamă. Cred că poate Coca-Cola să facă orice tip de publicitate vrea, atâta timp cât Pepsi e mai bun, eu asta beau. De la Coca-Cola beau Sprite, în locurile unde nu există Pepsi.

Iar partea cu lipsa Pepsi mi se pare destul de ciudată. Ori compania are un marketing slab de tot, ori există alte interese și o oarece lipsă de fair-play pe piață. E destul de aiurea să nu găsești Pepsi nicăieri și să-ți fie impuse băuturile de la Coca-Cola. Iar acest lucru îmi amintește de un banc:

"La un restaurant.
-Bună ziua, aș dori un pahar de Pepsi.
- Nu avem Pepsi, dar vă aduc imediat o Cola.
- Ok, atunci și eu o să vă plătesc cu bani de Monopoly."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu