duminică, 19 mai 2013

Original sau util?


Niciodată nu mi-a plăcut moda. Și nici snobismul. Asta pentru că sunt o fire mai pragmatică, văd lucrurile pentru utilitatea lor.

De aceea n-am înțeles niciodată de ce toată lumea vrea adidasi de firma originali. Adică, ok, îi preferă pentru brand, și originalitatea oferă garanția că nu se rup după două săptămâni.  Și totuși, aspectul legat de model e lăsat abia pe locul 3?


Nu de aia dai mai mulți bani pe o pereche de adidasi de firma , ca să fie frumoși, să fii tu cel mai prost tare din curtea școlii? Să ai o pereche de încălțări care costa de 2-3 ori  (cel puțin) mai mult decât valorează? Pentru că sigur nu fac nimic în plus. O pereche de adidași sunt tot niște încălțări menite să-ți acopere piciorul și să-l protejeze. Indiferent că sunt super originali sau că sunt făcuți în China, sau în Africa, din anvelope reciclate (am văzut pe net).

Pentru că dacă stai să te gândești la aspect, poți cumpăra replici ale mărcilor originale, la jumătate de preț. Și ai avantajul că în momentul în care te plictisești, poți cumpăra alții, din banii care ți-au rămas.  Pentru că e știut că dacă nu-ți cumperi adidasi originali rămâi cu acea diferență de bani, dintre replică și produsul original.

Și totuși, cum e mai convenabil? Să dai mai mulți bani pe ceva original, să te țină un an? Sau să dai mai puțini bani pe ceva contrafăcut, să te țină doar 6 luni, pentru ca apoi să-ți iei altceva? La finalul anului, rămâi ori cu o pereche ori cu două. Cum ar fi mai bine?

Eu, după cum v-am spus, nu sunt adeptul mărcilor, dar nici nu mă duc în China Town doar pentru a-mi lua încălțări sau alte lucruri, doar pentru că sunt ieftine. Prefer să aștept promoții și să nu mă arunc la branduri cu mare renume. Pentru că NU mă interesează ce scrie pe talpa încălțărilor mele. Sau pe cămașa. În final, aceeași utilitate o au și replicile.

Înseamnă asta că oamenii au devenit dependenți de brand? Sau e doar o atașare rezultată în urma unei experiențe pozitive cu produsul respectiv? Voi ce credeti?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu