miercuri, 27 martie 2013

Cinefil - Stoker


Unii oameni mai și dispar. Cam asta e ideea care mi-a rămas mie întipărită după ce am văzut filmul Stoker.
Trebuie să recunosc că inițial am fost puțin sceptic în legătură cu acest film, dar am zis că niciodată un horror în plus nu strică. Așa că am am fost. Nu e ca și cum era iarnă afară, sau ceva.

Stoker (Legături suspecte) este un thriller ce o are în rolul principal pe India (Mia Wasikowska). Fata trece printr-o perioadă mai dificilă, tatăl ei, care îi era și cel mai bun prieten murind în mod suspect chiar când ea a împlinit 18 ani. Unchiul ei Charlie (Matthew Goode) vine să locuiască cu India și cu mama sa Evelyn (Nicole Kidman) pentru a le ușura suferința. Lucrurile devin interesante când India începe să suspecteze că Charlie are motive ascunse pentru mutarea sa.


Filmul este unul destul de violent, însă fără a plictisi cu violența. Unele site-uri (Cinemagia) îl încadrează la categoria Horror, însă eu l-aș considera mai mult psihologic,  toată acțiunea centrându-se asupra trăirilor Indiei.

Văzând crimele din Stoker, dar și modul în care acestea sunt săvârșite, mi-am amintit de American Psycho, în care criminalul este la fel de “bolnav”. Însă acțiunea este total diferită și similitudinile se opresc la plăcerea pe care o simte criminalul.

Coloana sonoră din Stoker este una de excepție, predominând melodiile cântate la pian, crescând astfel suspansul filmului și oferindu-i  stil. Un moment care mai contrastează puțin în coloana sonoră, fiind un detaliu umoristic discret este acela când Evelyn ascultă o melodie cântată de Nicole Kidman
.
Filmul este foarte bine realizat, dinamica și unghiurile camerelor fiind atent alese. Astfel, în cele 90 minute de suspans, vei trăi permanent acțiunea
.
Stoker este un film excelent, bazat pe o idee bolnavă. Ți-l recomand cu încredere dacă vrei un film adevărat, lipsit de clișee americane.

Stoker – Legături suspecte va rula în cinematografele din totă țara începând de vineri 29 martie și este distribuit de OdeonFilm.

Vizionare plăcută! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu