vineri, 25 ianuarie 2013

Teatru - Clinica

Am făcut-o din nou. Am mers la teatru. Cinefilul a mers din nou la un spectacol de teatru. De data aceasta la “Clinica”. Dar tot cu George Mihăiță.

Păi ori suntem bloggeri ori nu mai suntem... Așa că am dat curs invitației maestrului și am mai dat o fugă la Teatrul de Comedie pentru a vedea un nou spectacol.

O piesă care-i reunea pe George Mihăiță și Valentin Teodosiu. Impropriu spus “reunea”. Sunt sigur că s-au mai întâlnit de atunci, dar vorba vine. Li s-au alăturat de această dată Florin Dobrovici, Delia Seceleanu, Virginia Mirea, Şerban Georgevici și Aurelian Barbieru .



Acțiunea se petrece într-un spital de “glumeți” care ar fi (conform piesei) mai răsărit ca Bălăceanca. Un director de bancă vine la clinică pentru a căuta tratament împotriva urmăririi penale. Acolo întâlnește cei doi pacienți, un actor depresiv, interpretat de Valentin Teodosiu și un sinucigaș cu șapte tentative nereușite la activ (George Mihăiță).

Comedia a durat aproximativ 2 ore, fără nicio pauză, timp în care actorii au dat dovadă de mare profesionalism schimbând scenele foarte rapid.

La final am aflat că și această piesă, precum Poker, a fost regizată tot de Adrian Lustig care regizase și Poker și care avea o aniversare în această seară. N-am înțeles exact aniversarea însă am reținut că Poker se jucase de peste 200 ori iar Clinica de peste 100. Un număr enorm de mare pentru un asemenea spectacol.
Încă o dată s-a putut observa cum actorii pun suflet în ceea ce fac și că de fapt joacă din plăcere, pentru ei fiind mai mult un hobby decât o meserie. Și faptul că sala era plină și după o sută de spectacole este o dovadă a calității reprezentației actorilor. Și este în totalitate meritul lor.

Ulterior am avut deosebita plăcere de a bea o bere cu maestrul Mihăiță care mi-a povestit câteva istorii despre filme și care m-a invitat la următoarea piesă. Mulțumesc maestre!

Vă recomand cu încredere piesa “Clinica” în regia lui Aurel Palade.

Vizionare plăcută !

2 comentarii: