miercuri, 16 ianuarie 2013

Opera la Londra


Aseară am fost la Operă.  Se juca La Boheme în Londra, la Royal Opera House.

Dacă tot am fost invitat de prietenii  cărora le mulțumesc pe această cale am zis să merg. Cum Londra e destul de departe se pierde mult timp și pe drum și cu diferența de fus orar. Așa că am luat bilete la cinema unde rula Live de la Londra. Era un fel de transmisiune directă.

Am discutat cu Mihai despre ce înseamnă tehnologia și cum în urmă cu câțiva ani nu puteai să reuneși un număr așa de mare de spectatori la un singur spectacol. Pentru că acest spectacol s-a transmis în 800 de cinematografe din 21 de țări. Eu zic că înseamnă ceva public pe care nu ai putea să-l strângi întrun singur loc.  În București, la Grand Cinema, unde am fost eu, a fost sala plină. Fără primul rând.


La intrarea în sală s-au creat ceva discuții pentru că erau persoane care insistau să intre în sală chiar dacă ni se spuneau că încă se fac teste de la Londra. Apoi am intrat și am văzut și noi testele respective. Și am așteptat începutul de pe locurile noastre. A apărut pe ecran și hashtagul oficial cu sugestia de a ne prezenta părerile.  A început transmisiunea și timp de 1 oră, până la prima pauză toată lumea a fost absorbită de spectacolul minunat. Dmytro Popov a făcut senzație chiar dacă a fost prima dată când cânta, titularul rolului lui Rodolfo fiind bolnav de bronșită.

La pauză s-au derulat pe ecran mesajele de pe Twitter iar eu am început să mă îndoiesc de transmisiune. Era mult prea frumos și încadrarile se făceau din atâtea unghiuri încât nu-mi venea a crede că este live.  După 15 minute de pauză spectacolul a continuat.  Mesajele mele de pe Twitter n-au apărut. :( Am constatat că trebuie să-mi îmbunătățesc cunoștințele de limbă italiană destul de necesare în absența unei subtitrări.  

La sfârșitul spectacolului a apărut pe ecran: Recorded on January 10th. Deci până la urmă Live a fost înregistrat. M-a amuzat când o tanti de lângă mi-a spus că de fapt atunci a fost repetiția. Probabil refuza să creadă că a plătit pentru o înregistre.

Ajuns acasă m-am uitat pe site-ul oficial unde se menționează orele tuturor spectacolelor, iar aseară s-au concentrat doar pe transmisiunea respectivă și nu au avut și un spectacol în sală. Live sau nu, a fosot un spectacol de nota 10 pe care-l recomand.


P.S.: Discutam cu Emil despre transmiterea live a spectacolelor de operă. El zicea că nu e necesară ca la fotbal iar eu am spus că efectul e altul. Tu ce crezi? 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu