luni, 8 octombrie 2012

Tradiție și promisiuni

A venit timpul și pentru cea de-a treia probă de la SuperBlog 2012. O probă în care să voorbim despre tradiție. Și nu, nu va fi vorba de tradiționalele produse tradiționale : sarmale, cârnați, etc..

O să vorbesc de un magazin online cu tradiție. Tradiție în vânzări de produse IT și electrocasnice. Spun că e cu tradiție că e un magazin care și-a început activitatea în 1999. Adică în urmă cu vreo 13 ani. Mai are puțin și își ia buletin.

Problema din această țară este că tradițiile nu sunt cunoscute. Și mai ales întrun domeniu care evoluează în permanență. Nu o să fiu ipocrit să mă apuc să laud un magazin/produs despre care nu știu nimic. Nu are de ce să-mi fie rușine să spun că nu cunosc tradiția acestui magazin online. Sunt o muțime de tradiții pe care nu le cunosc. Dacă voi fi depunctat că nu laud ceva ce nu cunosc, măcar știu că mi-am păstrat onoarea intactă.



Acum, să vorbim puțin de magazin. Este vorba de magazinul OKTAL. Poate sunt eu mai nedus la biserică, însă până când am primit această probă nu auzisem de ei. Sau poate că nu e vina mea și e vina celor care se ocupă de marketing pentru această companie. Și aici mă refer strict la publicitate. Există CELelalte eMAGazine de unde poți să clickshop-uiești produse din aceleași categorii și care sunt apărute mult mai târziu însă s-au promovat mult mai bine și au crescut mult mai rapid. Nu pot compara cifre de afaceri sau profituri însă pot face o comparație simplă pe baza vizibilității în piață. Concurența etalează tot felul de reclame în toate mediile, iar OKTAL are tradiție, promisiuni respectate... și atât.  Nu mă refer la produse sau prețuri sau alte servicii. Mă refer doar la imagine.

E important să-ți respecți promisiunile și clienții și să nu faci cum am pățit cu cei de la clickshop care, pe site aveau termen de livarare 4 zile și apoi, după plasarea comenzii mi-au spus că este vorba de 4 zile de la data ajungerii produsului în România, că ei au depozitele în Gerrmania. Dacă știam de la început acest lucru, nu mai luaam acel produs.

Este păcat să ai un renume bun dar să-l ții cunoscut într-un cerc mic de clienți. În acest mediu al vânzărilor online este foarte important să fii cunoscut, pentru că și concurența e foarte mare. Și degeaaba ești tu vechi în piață dacă ești pe pagina 2 la Google. Nu zic că ar avea blogul meu cineștie ce publicitate, dar având în vedere că eu nu vreau să-mi fac vânzare cu acest blog, nu prea mă interesează o creștere rapidă sau o relevanță. Promit cititorilor că viitorul blog va crește mai repede..

Să revenim însă la "promisiunile respecate". Mi se pare destul de ciudat să-ți faci un slogan din acest lucru. Așa e firesc, să-ți respecți promisiunile și nu să te lauzi cu asta. E ca și cum ar fi o mare realizare. Ca și cum, de obicei nu faci asta, dar ai reușit până la urmă. E adevărat că vorbim de o perioadă destul de lungă de timp, însă există și companii mai vechi (nu știu dacă în acest domeniu) care nu se laudă cu acest lucru. Tocmai din cauză ca aceasta este starea de normalitate. Și la urma urmei, dacă nu-ți respecți promisiunile nu te ajută că te lauzi pentru că oricum persoanele care au fost dezamăgite nu vor mai cumpăra. Și nici prietenii lor.

Aceasta a fost părerea mea, să vedem dacă sponsorul știe să aprecieze critica constructivă sau preferă să rămână la categoria "produse tradiționale".

2 comentarii: