duminică, 14 octombrie 2012

Amintiri din biblioteca

Chiar dacă am încercat să amân cât mai mult această probă pentru Superblog, se pare că vorba "de ce ți-e frică nu scapi" se aplică și în blogosferă.
La ce mă refer? La proba de la Nemira, sponsorul care aduce cărți. Era să spun cultură, dar se pare că mai nou, cultura stă în calorifere. Și pentru că sunt destul de opuse, cartea și internetul (n-am zis ebook, e vorba de carte normală) am tot încercat să amân scrierea acestui articol. Un articol în care bunul sponsor ne cere nouă, bloggerilor să facem o călătorie în trecutul nostru.
Și ar trebui să descoperim acolo, în amintiri, acoperită de praf (ar trebui să existe praf și în amintiri, nu?) prima carte citită de noi, (în cazul acesta, de mine) de la Editura Nemira.



Dificultatea, în cazul meu, apare din mai multe motive.

Primul, unul cu care nu sunt neapărat mândru, ar fi că nu sunt mare cititor. Gata, am recunoscut public și asta. Prefer să văd un film, sau să citesc ceva practic, sau o carte de psihologie, și mai puțin narațiuni. Sau bloguri, sau orice altceva de pe internet. În general, și un curs, când trebuie să-l învăț, caut să citesc varianta digitală. Așa sunt eu, am devenit mai apropiat de tehnologie decât de bibliotecă. Poate din cauză că până acum n-am întâlnit o bibliotecară care să-mi dezvolte... plăcerea de a citi.

Al doilea motiv, ar fi unul eco. Mie îmi place natura foarte mult. Am multe flori și prefer să fiu înconjurat de plante. Și îmi plac și copacii. Dar doar când sunt în mediul lor natural, în pădure, nu când sunt taiați, mărunțiți și transformați apoi în hârtie, doar pentru exista un surplus de cărți pe piață. Vecinul meu, Mihai, și-a rearanjat biblioteca anul acesta, și a renunțat la o mulțime de volume din cauză că nu mai avea loc de depozitare, dar și că avea respectivele opere de două sau mai multe ori. De ce le avea de mai multe ori? Pentru că a cumpărat colecții, și în general, unele cărți apar în mai multe colecții.

Al treilea motiv, ar ține de capacitatea / plăcerea mea de a face mai multe lucruri simultan (mda, multitasking). Și de cele mai multe ori, ascult muzică și fac altceva. Sau mă uit la un film. Sau mănânc. Sau orice. Cu cititul n-am prea reușit să combin lucrurile. Așa că, am redus acest sport.

Și acum, ca să mă întorc în trecut, printre primele cărți citite de mine au fost cele de Jules Verne. Văd că acum se pot găsi și la Nemira, cel puțin: Intamplari neobisnuite. Goana dupa meteor. Acum, voi recunoaște și că habar nu am de la ce editură au fost operele citite de mine. Cred că, cei pasionați de citit, se uită în principal la titlu / autor și mai puțin la editură. Mai sunt și ceilalți care cumpără cărțile pentru colecții, și care știu doar editura :) .

Din câte știu eu, Nemira este o editură care încurajează cititul și care are tot felul de promoții în acest scop. De asemenea, aici veți găsi cele mai noi titluri apărute la nivel mondial, așa că,
Spor la citit!

2 comentarii:

  1. Esti sincer..si eu una apreciez sinceritatea :D si imi place al tau articol

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc. Si eu apreciez sinceritatea. Ar fi trist sa purtam toti masti.

      Ștergere