marți, 10 iulie 2012

Clisee stupide

        LE: am aflat de la Adevarul că individul care a provocat accidentul era beat și avea și permisul suspendat. Ceea ce întărește teoria mea.

        M-am tot gândit dacă să scriu sau nu despre acest subiect. Și cum să-l abordez. Și m-am hotărât că e o chestie serioasă și ar trebui abordată verde în față pentru că mulți deja sunt de acord cu ea, iar ceilalți, poate așa, direct, vor înțelege și ei.

         M-am săturat de clișeele stupide de genul : viteza ucide ; armele ucid ; etc ucide.

        NU nu viteza și nu armele ucid. Prostia umană ucide. Nimeni nu vrea să recunoască acest lucru. Adevărul e prea dureros? Poate. E mai logic să dai vina pe niște noțiuni abstracte decât să-ți asumi responsabilitatea.


Picătura care a umplut paharul a fost vizionarea acestei poze pe internet, mai exact la cineva pe FB:


         Prima mea idee a fost: da, încă un accident din cauza inconștienței și a neadaptării vitezei (nu la condițiile de drum și de trafic, că nu sunt poliția rutieră) la capacitatea conducătorului auto  persoanei care era la volan de a manevra vehiculul.

         Mi-am adus aminte că acum câteva zile citeam un articol pe undeva că de fapt producătorii de autoturisme sunt niște criminali pentru că produc arme pe roți. Și că autoturismele ar trebui limitate la viteze de maxim 130km/h. Persoana respectivă spunea că nu înțelege de ce se fac mașini care merg cu viteze așa de mari, cu toate că nu ai voie să circuli cu asemenea viteze.

          Partea cu armele pe roți e o perspectivă foarte îngustă. Așa, orice lucru poate fi privit ca o arma. Poate fi și folosit ca o armă dacă ai abilitățile necesare. Scopul pentru care este creată mașina, nu este aceea de a fi folosită pe post de armă. Cum nici deodorantele nu sunt destinate folosirii lor ca aruncătoare de flăcări, cu toate că pot fi întrebuințate și astfel. Limitarea capacităților unui mijloc tehnic nu ar face decât să conducă la reducerea evoluției tehnologiei. Plus că nu ar avea niciun sens, pentru că acele limite oricum pot fi scoase. Și oricum, ideea de bază e ca persoana care se urcă la volan să fie responsabilă, nu mașina. Iar la partea cu vitezele.. chiar dacă la noi în țară nu există, în alte țări există piste unde poți face curse cu mașina ta personală. Doar de distracție și pentru adrenalină.

Să revenim la poza noastră...
Apoi, luni dimineață am primit de la cineva link cu clipul de mai jos.
Faceți click, vedeți, și apoi citiți continuarea.




       Mașina din clip este cea din prima imagine. Acum, spuneți-mi cum ucide viteza? Vaca aceea stătea pe loc. Proprietarul ei, la fel. Apoi vine Gigi Duru cu mașina depășind în curbă și pierde controlul. Din cauza vitezei!? Nu, din cauza că EL nu e suficient de apt să conducă la asemenea viteză și pentru că nu avea ce să caute în depășire în curbă. Dar nu, el era grozav. Acum nu mai e. Străzile sunt puțin mai sigure, un grozav în minus.

       Mi-am amintit apoi de o poveste mai veche. O să v-o rezum.. Un tip a modificat o Dacia 1310. Și a făcut-o mașină de curse veritabilă (B34SGM). Și a concurat și câștigat mult cu ea. Apoi.. a vândut-o. La foarte puțină vreme, noul proprietar a vrut să fie și el grozav și a rupt bolidul în două într-un stâlp din Târgoviște. Cum se face că viteza, în cazul primului proprietar n-a ucis, dar în cazul celui de-al doilea era să fie fatală? Simplu. Primul nu era prost. Știa ce poate mașina, știa ce poate și el. A corelat aceste 2 variabile. Al 2lea a fost inconștient.
   
      Dacă vreți toată istoria/povestea, căutați pe Google B 34 SGM.(<-click)

Dacă vreți exemple de alte obiecte periculoase din jurul vostru, și obiecte care au viteză mult mai mare, dar nu ucid, lăsați un comment.

4 comentarii:

  1. Confunzi. Viteza , ca si armele, ucid.

    Iti dau intai un exemplu cu armele: o persoana X isi invita prietenul cel mai bun acasa. Acolo se imbata. Se cearta. X vede pe birou la el pistolul. In nebunia aia, datorata betiei, se duce , ia pistolul si-l impusca pe prietenul sau. Daca el n-ar fi avut pistol in casa (cu sau fara permis, legal sau nu) nu si-ar fi omorat prietenul. Diferenta intre cutit si arma e ca la cutit te mai poti opune, la pistol cam greu.

    Legat de viteza: tu singur ai dat exemplul perfect. Daca e unul "bun", care stie "sa-si manuiasca masina" si merge cu 300 la ora, pai dupa el se vor lua alti 4 care vor face accident. Ce ar trebui? Sa aplaudam pe talentosul ala care merge cu 200?

    Si oricum, la viteza aia de 200, daca-i apare ceva-n fata, si ala smecher va face accident. Tu vei zice ca nu va fi vina lui, eu voi zice ca daca ar fi avut 80 ar fi putut evita . Si raman la aceasta parere.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In primul tau exemplu, nu arma l-a ucis ci betia. Sau daca vrei inconstienta de a lasa un pistol la indemana. In al2lea exemplu, nu am zis ca ar trebui sa incurajam persoanele care stiu sa conduca si merg repede; tocmai, o persoana responsabila va sti sa adapteze viteza. Tu zici ca la 80 ar fi putut evita? Vezi, unii ar spune si ca 80 e o viteza mare.

      Ștergere
  2. Ok. imi dai mesaj cand ma pui, si te pun si eu.

    RăspundețiȘtergere
  3. am adaugat aici: http://www.incalzitoaresolare.ro/link-uri-adunate
    multumesc.

    RăspundețiȘtergere