duminică, 29 ianuarie 2012

Turism Romanesc

Cum weekendul meu de săptămâna aceasta a fost compus doar dintro zi, m-am hotărât să profit din plin de ea. Așa că, azinoapte azidimineață când am venit de la serviciu mi-am făcut niște mici pregătiri să dau o fugă până la munte, să văd dacă și acolo zăpada e la fel de albă. Și așa, după 8h jum de muncă, am dormit 2h jum și apoi, la 5:25 m-am trezit, ca să ajung la gară să prind trenul de ora 6:27. Personal Regio, că așa a vrut al meu frate, având în vedere că inter-regio ajunge cu numai o oră mai devreme și costă de 3+ ori mai mult ( 28 în loc de 8,5 ( RON) ).
Și a venit vremea îmbarcării. Trenul acesta nu mai semăna deloc cu personalul de altă dată. Poate nu am mai circulat yo de mult cu trenul, dar am fost impresionat plăcut. Adică acesta e cel mai ieftin tren cu care poți circula. Nu te aștepți la condiții. Dar acesta era un tren european. Modern, curat, cald. Și foarte silențios, nu se mai auzea sunetul acela specific de tren. Era ca un autocar. Nu-mi venea să cred că CFR-ul nostru a ajuns la asemenea standarde. Felicitări CFR!
La 9:44 (conform orarului CFR, eram prea obosit ca să notez exact ora, dar oricum, trenul a ajuns bine) am debarcat în Predeal. Stațiune românească ce nu necesită prezentare (pentru cei ce nu știu, e un fel de Vălenii de Munte, dar PE MUNTE ). Am ales Predeal (de fapt, tot fratemiu a ales) pentru că este stațiunea cu gara situată cel mai aproape de pârtie. La centrele de închirieri, tarifele erau cam așa:
30lei - Snowboard;
25lei - Ski-uri
10lei - Sanie.
Tarifele sunt PE ZI.
Snowboardul și skiurile se livrau  cu încălțările aferente.

Pe pârtie, am fost din nou surprins să văd că sunt "asaltat" de promoteri. Și în timp ce urcam, să am de unde să cobor (că d-aia urcă lumea pe deal, nu?),  am primit biscuiți Tuc și Belvita Start, iar mai sus am primit ceai cald de la Cappy (de fapt era un fel de vin fiert care în loc de vin avea suc de mere).
Suficiente bunătăți cât să-ți țină de foame. Dar m-am hotărât să mănânc și ceva mai serios și am fost la restaurantul Fulg de Nea. NU vă duceți acolo. Prima lucru care nu mi-a plăcut aici a fost că te obligă (dacă vrei să servești ceva de la ei) să-ți duci echipamentul la garderoba lor, lucru pentru care te și taxează. Servirea lasă de dorit, iar mâncarea este jalnică. Prețurile nu sunt nici ele prea prietenoase ca să justifice aceste lucruri.

Mai târziu, după ce m-am săturat de snowboarding m-am hotărât să mă plimb prin oraș puțin. Și  când am ajuns aprope de capătul orașului (de fapt mă plictisisem să tot merg) am văzut un restaurant. Și am zis să intru să beau un vin fiert. Dar uitându-mă la meniu am observat că nu era unul plin de prețuri piperate. Așa că am și comandat un Bulz, care a fost genial.
Atașez meniul restaurantului pe care îl recomand cu încredere și cu multă plăcere.


Pe scurt: plimbare București - Predeal - București = 15lei (pt studenți)... mai puțin decât taxiul meu zilnic către casă  :)

Romania - Land of choice

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu