miercuri, 28 iulie 2010

Despre nunți (1)


Că tot am vorbit (am vrut să zic pomenit, dar păstrez termenul pentru un post ulterior despre înmormântări) în post-urile precedente despre nunți m-am hotărât să scriu despre acest subiect.

DEX spune că:
NÚNTĂ, nunți, s.f. Căsătorie (religioasă); ceremonial și petrecere organizate cu prilejul unei căsătorii (religioase). ♦ Fig. Scandal, zarvă, tămbălău.
Ok, acum că am stabilit ce ar trebui să însemne, să prezentăm conceptul mai pe larg: se iau 2 miri (nu, nu se miră nimeni, așa se numesc cei 2 care se căsătoresc), un popă (nu d-ăla de la cărți, preot, sau cum se numește în fiecare religie) și, în funcție de religie și de dorințele viitorilor soți, se mai adaugă și alte persoane. Esențial e că după acest "eveniment" cei doi de mai sus ( mirații) vor fi căsătoriți și vor trăi fericiți până când moartea îi va despărți (partea cu adânci bătrâneți e la povești)

Există mai multe tipuri de nunți:
-americană, tip Las Vegas - el și ea se îmbată în Las Vegas și se căsătoresc peste noapte
-clasic românească (n-are nicio legătură cu vinul cu același slogan) - el și ea se iubesc, și se hotărăsc să-și unească destinele
-modernă, tip Vodafone - el și ea se duc pe un vârf de munte și se căsătoresc acolo în fața unui webcam ca să fie ei mai deosebiți și să facă reclamă sponsorului.
-"ca-n povești" - el e prinț (regalitate, nu prințul manelelor, al țiganilor și alte tipuri de cocalari) iar ea prințesă (la fel, nu mă refer la pițipoance). Ei doi se iubesc, și fac o nuntă cum ar visa orice fetiță care citește cărți cu povești (probabil, în zilele noastre citește pe I-Pad)
-"only love matters" - el și ea se iubesc și se căsătoresc fără balamuc
-"buletin de București" - un tip mai vechi, care se întâlnea în comunism. (pentru detalii, există un film)
-restul sunt neimportante dacă nu le-am menționat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu